null La 45 Selmana de les Lletres Asturianes rinde tributo a la asociación Conceyu Bable

 

  • Cultura homenajea a este colectivo, de gran influencia en la defensa de la lengua asturiana y en la transición democrática, con motivo de su 50º aniversario

  • El escritor Francisco Álvarez coordinará el programa de actividades

08 de diciembre de 2023

La 45 Selmana de les Lletres Asturianes rendirá homenaje a la asociación Conceyu Bable, un colectivo que tuvo gran influencia en la defensa de la lengua asturiana y en la transición democrática del Principado, con motivo de su 50º aniversario. La Viceconsejería de Cultura, Política Llingüística y Turismo ha comenzado a trabajar ya en el programa de actividades, que coordinará el escritor Francisco Álvarez.

La Selmana de les Lletres Asturianes es un homenaje público e institucional a la creación literaria en lengua asturiana y se celebra cada mayo desde 1980. En este tiempo se ha ido configurando como un acontecimiento cultural de gran importancia y vitalidad. Se trata de un evento participativo en el que se dan la mano lo literario, lo festivo y lo institucional. A esta celebración, organizada por el Gobierno de Asturias, se unen múltiples instituciones y participan de manera especial centros educativos, librerías, editoriales, escritores y medios de comunicación.

La decisión de que Conceyu Bable centre esta edición pretende reivindicar un legado que se percibe cercano a pesar de los años transcurridos. El protagonismo de la Semana será colectivo, como el movimiento que dio origen a la asociación.

La revista Asturias Semanal publicaba en junio de 1974 una entrevista a tres jóvenes universitario: Xuan Xosé Sánchez Vicente, Xosé Lluís García Arias y Lluís Xabel Álvarez, que hacían una llamada de atención a la sociedad contra el complejo de inferioridad regional y defendían la lengua asturiana como un bien cultural, así como su presencia en los medios de comunicación y en la escuela, y la creación de una literatura y de un público para ella.

En noviembre de 1974 la misma revista estrenaba una sección titulada Conceyu Bable, de la que se responsabilizaba el Grupo CB,  de periodicidad primero quincenal y posteriormente semanal, que se mantuvo hasta el cierre de la revista, en junio de 1977. En esas páginas se halla el inicio de una labor de dinamización social que fue más allá de la reivindicación lingüística, y que sirvió como punto de inflexión al inicio de la Transición.

La autonomía y los símbolos que la identifican, como la bandera o el himno, así como las distintas facetas de la música asturiana: la gaita, la asturianada, la canción de autor, el deporte tradicional, el queso o la sidra tuvieron en la gente de Conceyu Bable sus grandes impulsores. No obstante, su principal contribución fue lograr que se diera un paso novedoso alrededor de la lengua asturiana, que pasó de atributo identitario o elemento patrimonial a conformar un valor absoluto capaz de generar una nueva identidad social. La campaña Bable nes escueles que promovió llevó ese lema hasta los últimos rincones de Asturias.

Xueves, 7 d’avientu de 2023

Conceyu Bable va ser el protagonista de la XLV Selmana de les Lletres Asturianes en mayu de 2024

 

 Al cumplise los 50 años de la primer aparición pública d’esta organización, la Viceconseyería de Cultura, Política Llingüística y Deporte quier rindir homenaxe a un colectivu d’enorme influencia nel devenir de l’Asturies democrática

 El coordinador de la Selmana va ser l’escritor Francisco Álvarez

En xunu de 1974 la revista Asturias Semanal publicaba una entrevista a tres mozos universitarios, Xuan Xosé Sánchez Vicente, Xosé Lluís García Arias y Lluís Xabel Álvarez, que facíen una llamada d’atención a la sociedá asturiana contra’l complexu d’inferioridá rexonal y pidíen la defensa de la llingua asturiana como un bien cultural, la so presencia nos medios de comunicación y na escuela, y la creación d’una lliteratura y d’un públicu pa ella.

En payares de 1974 la mesma revista entamaba una sección baxo’l nome «Conceyu Bable», de la que se responsabilizaba’l Grupu CB, primero quincenal y ensiguida selmanal, que se mantuvo hasta’l pieslle de la revista, en xunu de 1977. Neses páxines ta l’empiezu d’un llabor de dinamización social que foi más allá de la reivindicación llingüística, sirviendo como puntu d’inflexón al empiezu de la Transición: l’autonomía y los símbolos que la identifiquen, como la bandera o l’himnu, les distintes facetes de la música asturiana (la gaita, l’asturianada, el cantar d’autor…), el deporte tradicional, el quesu o la sidra… tuvieron na xente de Conceyu Bable los grandes impulsores; pero la so principal contribución foi llograr que se diera un pasu novedosu alredor de la llingua asturiana: de ser un atributu identitariu o un elementu patrimonial a conformar un valor absolutu capaz a xenerar una nueva identidá social. La campaña «Bable nes escueles» que promovió llevó esi lema hasta los últimos rincones d’Asturies.

Al dedicar la Selmana de les Lletres de 2024 a Conceyu Bable, el propósitu ye facer historia y reivindicar un legáu que tovía se percibe cercanu, a pesar de los años trescurríos. El protagonismu d’esa Selmana va ser colectivu, como lo foi’l movimientu que dio orixe a l’asociación del mesmu nome.

Documentación