null Guillermo Menéndez Quirós gana el Premio Alfonso Iglesias de cómic en asturiano con la obra Ana María. La Llobera d’Asturies
  • El jurado destaca la “recuperación de una figura de mujer silenciada en la historia oficial, la notable calidad gráfica y la apuesta por la riqueza lingüística” del trabajo galardonado
  • El xuráu destaca la “recuperación d’una figura de muyer silenciada na historia oficial, la calidá gráfica tan notable y l’apueste pola riqueza llingüística” del trabayu gallardonáu
05 de julio de 2022

La decimocuarta edición del Premio Alfonso Iglesias de cómic en asturiano se falló ayer en favor del joven autor Guillermo Menéndez Quirós con la obra Ana María. La Llobera d’Asturies. En el acta, el jurado destaca “la recuperación de la figura de una mujer silenciada en la historia oficial, la notable calidad gráfica y el inteligente uso del color del proyecto, realizado con una técnica narrativa contemporánea, así como su apuesta por la riqueza lingüística de Asturias, al reflejar las variantes orientales de la lengua”.

 

El jurado subraya también el valor de las propuestas presentadas y la alta participación, equiparable a otros certámenes del Estado.

El jurado de esta edición ha estado presidido por el director general de Política Llingüística, Antón García, e integrado por las ilustradoras Carmen Peña Calvo y Mónica García Jiménez; la filóloga Claudia Elena Menéndez, la librera especializada en cómic María Fente y el dibujante y ganador de la edición del pasado año, Ángel de la Calle. Actuó como secretaria Laura Marcos, filóloga de la Dirección General de Política Llingüística.

Guillermo Menéndez Quirós (La Felguera, 1994) es autor de cómic y novela gráfica. Se formó en la Escuela de Arte de Oviedo y en las facultades de Bellas Artes de Salamanca y del País Vasco. En Bilbao comenzó a desarrollar su interés por el cartelismo y la historieta, lo que le llevó a colaborar en diversos fanzines y revistas, para acabar desarrollando su propia obra. Es autor de Galdós. Un escritor en Madrid (2020), Milicias vascas antifascistas (2021); Herederos de Euskalduna (2º puesto en el concurso de cómic del Museo Marítimo de Bilbao) y Desindustrialización y resistencia (accésit en el concurso Art Nalón). En la actualidad trabaja en su próxima novela gráfica: Cumbres en pie de guerra. La batalla del Mazucu, sobre el episodio más representativo de la resistencia republicana durante la caída del Frente Norte.

El Premio Alfonso Iglesias, convocado por la Consejería de Cultura, Política Llingüística y Turismo, está dotado con 6.000 euros y la publicación de la obra ganadora. Además, el autor seleccionado se integrará en el circuito cultural Autores nel Camín del año 2023.

 

La edición decimocuarta del Premiu Alfonso Iglesias de cómic n’asturianu fallóse ayeri en favor del autor mozu Guillermo Menéndez Quirós cola obra Ana María. La Llobera d’Asturies. Nel acta del fallu, el xuráu destaca “la recuperación d’una figura de muyer de la historia d’Asturies, silenciada pola historia oficial, la calidá gráfica tan notable y l’usu intelixente del color del proyectu, fechu con una técnica narrativa contemporánea; y l’apueste pola riqueza llingüística d’Asturies, al reflexar les variantes orientales de la llingua”.

El xuráu quixo valorar tamién la calidá de les propuestes presentaes y la participación alta, equiparable a otros certámenes del Estáu.

El xuráu d’esta edición presidiólu’l director xeneral de Política Llingüística, Antón García, y integráronlu les ilustradores Carmen Peña Calvo y Mónica García Jiménez, la filóloga Claudia Elena Menéndez, la llibrera especializada en cómic María Fente y el dibuxante y ganador de la edición del añu pasáu, Ángel de la Calle. Actuó como secretaria Laura Marcos, filóloga de la Dirección General de Política Llingüística.

Guillermo Menéndez Quirós (La Felguera, 1994) ye autor de cómic y novela gráfica. Formóse na Escuela d’Arte d’Uviéu, na Facultá de Belles Artes de Salamanca y na del País Vascu. En Bilbao empezó a desarrollar el so interés pol cartelismu y la historieta, lo que lu llevó a collaborar en dellos fanzinos y revistes, p’acabar desenvolviendo la propia obra. Ye autor de Galdós. Un escritor en Madrid (2020), Milicias vascas antifascistas (2021); Herederos de Euskalduna (2.u puestu nel concursu de cómic del Muséu Marítimu de Bilbao) y Desindustrialización y resistencia (accésit nel concursu Art Nalón). Anguaño alcuéntrase volcáu na novela gráfica viniente: Cumbres en pie de guerra. La batalla del Mazucu, sobre l’episodiu más representativu de la resistencia republicana cuando la cayida del Frente Norte.

El premiu Alfonso Iglesias, convocáu pola Conseyería de Cultura, Política Llingüística y Turismu, ta dotáu con 6.000 euros y la publicación de la obra ganadora. Amás, el ganador intégrase nel circuitu cultural “Autores nel Camín” del añu 2023.

Documentación