null El Ejecutivo celebra el Día de la Lengua Materna con actividades en varios concejos y recursos digitales para la comunidad educativa

•    El programa cultural incluye una exposición, teatro y actividades en museos para reivindicar la importancia del asturiano

•    El portal Educastur ofrece los currículos traducidos, un repositorio con materiales renovados para utilizar en el aula y propuestas para festejar la efeméride

15 de febrero de 2024

El Gobierno de Asturias celebrará el Día Internacional de la Lengua Materna, que se conmemora el 21 de febrero, con un amplio programa de actividades culturales en Oviedo, Gijón, Corvera y Teverga, además de la publicación de nuevos materiales pedagógicos que están ya a disposición de la comunidad educativa en el portal Educastur.

La Viceconsejería de Cultura, Política Llingüística y Deporte impulsará actividades gratuitas relacionadas con el patrimonio arqueológico, las artes escénicas y la artesanía de la lana y el telar tradicional. Su objetivo es reivindicar la importancia y la riqueza que el asturiano y el eonaviego representan dentro de la cultura asturiana.

El domingo 18 de febrero, a las 12:00 horas, el Centro del Prerrománico Asturiano ofrecerá una actividad sobre el procesado de la lana y el tejido en telar. Ese día, por la tarde, el Teatro de Laboral Ciudad de la Cultura acogerá la obra de teatro de Carlos Alba El trasgu y el molineru, dirigida al público familiar. La obra podrá verse en la misma ubicación al día siguiente, lunes 19, a las 11:00 horas, en una función para público escolar.

El día 21, el Museo Arqueológico de Asturias, en Oviedo/Uviéu, ofrece a las 18:00 horas una visita guiada en asturiano a su colección permanente. Este mismo día, en La Lechera de Cancienes, Corvera, la compañía Saltantes Teatro representará la obra El Gorrumbu, ganadora de la última edición de la convocatoria del Premiu Nel Amaro de Teatru Profesional en Llingua Asturiana.

Por último, también se podrá ver en el Parque de la Prehistoria de Teverga la exposición temporal llamada Mensaxes nos abismos. L’arte esquemáticu en Fresneo, que reproduce ejemplos de arte rupestre hallados en cuevas del concejo. Esta exposición estará disponible para su visita hasta el 30 de junio.

Currículos en asturiano

Por su parte, la Consejería de Educación ha publicado hoy en el portal Educastur una serie de recursos y contenidos digitales, dirigidos a la comunidad escolar. Una de las novedades es que las personas interesadas pueden acceder a los currículos en asturiano de Lengua Asturiana y Literatura, tanto para las etapas de Primaria como de la ESO. Le seguirán traducciones de otros currículos de la nueva ley educativa (LOMLOE).

Además, se ha actualizado el repositorio de recursos digitales Estoyu/Estoiro para que el profesorado pueda utilizarlo en el aula con un alumnado nativo digital. Son más de 500 recursos en asturiano y unos 200 en eonaviego, organizados con criterios educativos, que incorporan actividades dedicadas a efemérides concretas y realizadas por el Centro del Profesorado y Recursos (CPR) Cuencas Mineras. También se han creado secciones nuevas de podcast, aplicaciones y videojuegos.

Por último, se ofrecen actividades digitales en el aula, con contenidos interactivos (genially) o juegos de escape. El material se agrupa en cuatro bloques: una presentación general, actividades para Primaria y Secundaria, para Secundaria y contenidos de ediciones anteriores.  Además de la disponibilidad en el portal Educastur, los materiales se han remitido a los más de 300 docentes de Lengua Asturiana y Literatura existentes en el Principado.

Este Día Internacional de la Lengua Materna, que lleva por lema Educación multilingüe: un pilar del aprendizaje intergeneracional, pretende resaltar el papel esencial de la lengua en la configuración de las sociedades políglotas y multiculturales, y cómo los idiomas se convierten en el vehículo de transmisión y preservación del conocimiento y la cultura, además de fomentar la tolerancia y el respeto de los demás.

 

El Principáu celebra’l Día Internacional de la Llingua Materna con actividaes en dellos conceyos y la publicación de recursos dixitales pa la comunidá educativa

 

  • El programa cultural incluye una esposición, teatru y actividaes en museos con mires de revindicar la importancia del asturianu
  • El portal Educastur ufierta los currículos de Primaria y ESO traducíos, un repositoriu con materiales anovaos pa utilizar nel aula y propuestes para festexar la efeméride

 

El Gobiernu del Principáu va celebrar el Día Internacional de la Llingua Materna (21 de febreru) con un programa ampliu d’actividaes culturales n’Uviéu, Xixón, Corvera y Teverga, amás de la publicación de materiales pedagóxicos nuevos que ya tán a disposición de la comunidá educativa nel portal Educastur.

La Viceconsejería de Cultura, Política Llingüística y Deporte va afalar actividaes gratuites rellacionaes col patrimoniu arqueolóxicu, les artes escéniques y l'artesanía de la llana y el telar tradicional. El so oxetivu ye revindicar la importancia y labayura que l'asturianu y el eonaviego representen dientro de la cultura asturiana.

El domingu 18 de febreru a les 12:00 h el Centru del Prerrománicu Asturianu va ufiertar una actividá sobre'l procesáu de la llana y el texíu en telar. Esi día, pela tarde, el teatru de Llaboral Ciudá de la Cultura va acoyer la obra de teatru de Carlos Alba El trasgu y el molineru, dirixida al públicu familiar. Esa mesma obra va poder vese nel mesmu sitiu a otru día, el llunes 19, a les 11:00 hores, nuna función pa públicu escolar.

El día 21 el Muséu Arqueolóxicu d’Asturies, n’Uviéu y a les 18:00 hores, ofrez una visita guiada n’asturianu a la so colección permanente. Esti mesmu día en La Lechera de Cancienes, Corvera, la compañía de teatru Saltantes Teatro va representar la obra El Gorrumbu, ganadora de la última edición de la convocatoria del Premiu Nel Amaro de Teatru Profesional en Llingua Asturiana.

P’acabar, tamién estos díes va haber ocasión de ver nel Parque de la Prehistoria de Teberga la esposición temporal llamada Mensaxes nos abismos. L’arte esquemáticu en Fresneo, que reproduz exemplos d'arte rupestre topaos en cueves del conceyu. Esta esposición va poder visitase hasta'l 30 de xunu.

Currículos n'asturianu

Pela so parte, la Conseyería d'Educación publicó güei nel portal Educastur una serie de recursos y conteníos dixitales, dirixíos a comunidá escolar. Una de les novedaes ye que les persones interesaes pueden acceder a los currículos n'asturianu de Llingua Asturiana y Lliteratura, lo mesmo de la etapa de Primaria como de la ESO. Siguirán-y traducciones d'otros currículos de la nueva llei educativa (LOMLOE).

Amás, actualizóse'l repositoriu de recursos dixitales “Estoyu/Estoiro” pa que'l profesoráu pueda utilizalu nel aula con un alumnáu nativo dixital. Son más de 500 recursos n'asturianu y unos 200 n’eonaviegu, entamaos con criterios educativos, qu'incorporen actividaes dedicaes a efemérides concretes y realizaes pol Centru del Profesoráu y Recursos (CPR) Cuenques Mineres. Tamién se creen secciones nueves de podcast, aplicaciones y xuegos dixitales.

A lo último, ufiértense actividaes dixitales pa conmemorar la efeméride nel aula, con conteníos interactivos (genially) o xuegos d'escape. El material agrúpase en cuatro bloques: una presentación xeneral, actividaes pa Primaria y Secundaria, pa Secundaria y conteníos d'ediciones anteriores.

Amás de la disponibilidá nel portal Educastur, los materiales fueron unviaos a los más de 300 docentes de Llingua Asturiana y Lliteratura esistentes nel Principáu.

Esti Día Internacional de la Llingua Materna, que lleva por lema Educación multilingüe: una pilastra del aprendizaxe interxeneracional, pretende resaltar el papel esencial de la llingua na configuración de les sociedaes políglotes y multiculturales, y cómo los idiomes conviértense nel vehículu de tresmisión y preservación del conocimientu y la cultura, amás de fomentar la tolerancia y el respetu de los otros.

Documentación