null La Consejería de Cultura celebra el Día de la Lengua Materna con actividades en varios concejos
  • El programa incluye una exposición, teatro y talleres infantiles para reivindicar la importancia del asturiano y el eonaviego  

18 de febrero de 2023

El Gobierno de Asturias conmemora la próxima semana el Día de la Lengua Materna, que se celebra el 21 de febrero, con un programa de actividades que desarrollará en Grandas de Salime, Piloña, Noreña y Cangas del Narcea. La Consejería de Cultura, Política Llingüística y Turismo, a través de la Dirección General de Política Llingüística, ha impulsado actividades de artes plásticas, teatro y talleres destinados al público infantil con el objetivo de reivindicar la importancia y la riqueza que el asturiano y el eonaviego representan dentro de la cultura asturiana. Todas las actividades serán gratuitas.

El lunes, la Casa de Cultura de L’Infiestu acogerá a partir de las 17:00 horas Mazcaraes d’iviernu, a cargo de Aladanza Educación y Tradición, una actividad que celebra la llegada de los días de más luz y en la que, aprovechando el carnaval, los más pequeños podrán preparar una máscara del personaje protagonista de les mazcaraes tradicionales que prefieran. El martes, a las 18:00 horas, la Casa de Cultura de Noreña será el escenario de la representación de Les aventures del cuélebre tragón, teatro de marionetas a  cargo de Elisabet Martín Teatro. 

El espectáculo Quixote, de Carlos Alba, llegará el miércoles 22 a las tablas del Teatro Toreno de Cangas del Narcea. Además, el público podrá disfrutar hasta el próximo 14 de abril en el Museo Etnográfico de Grandas de Salime de la exposición Nosoutras ideamos arte, una muestra que propone un recorrido por los saberes, tareas y conocimientos de las mujeres del mundo rural a través de testimonios gráficos aportados por sus protagonistas. El proyecto pretende poner en valor el gallego-asturiano o eonaviego como lengua materna para reivindicarlo y promocionarlo junto con el resto de tradiciones populares.

El programa del Día de la Llingua Materna se completa con la puesta a disposición por parte de la Consejería de Educación de una herramienta interactiva Genially para todas las etapas educativas con actividades didácticas en asturiano y en eonaviego: Recursos pal aula / Recursos pral aula.

Sábadu, 19 de febreru del 2023

El Principáu celebra’l Día de la Llingua Materna con actividaes en dellos conceyos

El programa incluye una esposición, teatru y actividaes infantiles pa reivindicar la importancia del asturianu y l’eonaviegu  


El Gobiernu d’Asturies va conmemorar la selmana qu’entra la celebración del Día de la Llingua Materna (21 de febreru) con un programa d’actividaes que va desenvolver en Grandas de Salime, Piloña, Noreña y Cangas del Narcea. La Conseyería de Cultura, Política Llingüística y Turismu, al traviés de la Dirección Xeneral de Política Llingüística, impulsa actividaes d’artes plástiques, teatru y talleres empobinaos al públicu infantil cola mira de reivindicar la importancia y la riqueza que l’asturianu y l’eonaviegu representen dientro de la cultura asturiana. Toles actividaes van ser gratuites pal públicu interesao.

El llunes que vien la Casa de Cultura de L’Infiestu va acoyer a partir de les 17:00 hores Mazcaraes d’iviernu, a cargu d’Aladanza Educación y Tradición. Una actividá que celebra la llegada de los díes de más lluz y onde, aprovechando l’antroxu, los más pequeños van poder preparar una mázcara del personaxe protagonista de les mazcaraes tradicionales que quieran más. Yá’l martes la Casa de Cultura de Noreña va ser l’escenariu de la representación de Les aventures del cuélebre tragón, teatru de marionetes a  cargu d’Elisabet Martín Teatro. La función va empezar a les 18:00 hores. 

L’espectáculu Quixote, de Carlos Alba, va llegar el miércoles 22 a les tables del Teatru Toreno de Cangas del Narcea. Amás, el públicu va poder disfrutar hasta’l 14 d’abril nel Muséu Etnográficu de Grandas de Salime de la esposición Nosoutras ideamos arte, una muestra que propón un percorríu pelos saberes, xeres y conocimientos de les muyeres del mundu rural al traviés de testimonios gráficos apurríos poles sos protagonistes. El proyectu busca poner en valor el gallego-asturianu o eonaviegu como llingua materna a reivindicar y promocionar coles otres tradiciones y saberes populares.

El programa del Día de la Llingua Materna complétase cola puesta a disposición pola Conseyería de Educación d’una ferramienta interactiva Genially pa toles etapes educatives con actividaes didáctiques n’asturianu y n’eonaviegu, Recursos pal aula / Recursos pral aula.
 

Documentación

Galería de audios

Celebración Día Lengua Materna