null El espectáculo 'Les madreñes vacíes', de Carlos Alba, gana el Premio Nel Amaro de teatro en asturiano
  • El jurado destaca la integración de objetos y títeres, así como el uso de una referencia literaria universal como Miguel Hernández
04 de noviembre de 2022

El espectáculo Les madreñes vacíes, de Carlos Alba, es el ganador del VI Premio Nel Amaro de teatro profesional en asturiano 2022. El jurado ha destacado “el buen trabajo actoral, la interacción que consigue con el público, la integración de objetos y títeres y el uso de una referencia literaria universal como Miguel Hernández para ampliar el repertorio teatral asturiano”.

El actor y monologuista Carlos Alba da vida a su texto, una fábula basada en un poema de Miguel Hernández y contada por un juglar que entremezcla los títeres, la música y la palabra poética dentro del montaje. Es la segunda ocasión en que Alba ve reconocido su trabajo con el Premio Nel Amaro, ya que en 2017 recibió el galardón por su adaptación Llázaro de Tormes.

Les madreñes vacíes llegó a la final del Nel Amaro junto con las producciones Con M mayúscula (Kamante Teatro), La sierva patrona (Producciones Nun Tris) y Aventurina l’ablana (Factoría Norte). Todos los espectáculos finalistas se representaron en octubre en el Teatro Filarmónica de Oviedo/Uviéu en el Festival de Teatro Nel Amaro.

El galardón, promovido por la Consejería de Cultura, Política Llingüística y Turismo, tiene por objeto consolidar, enriquecer y prestigiar el asturiano y el eonaviego en el ámbito del arte dramático, y está dotado con 6.000 euros. En la pasada edición ganó La reina de la guapura de Leenane, de Producciones Nun Tris.

El premio y festival lleva el nombre de Nel Amaro, autor al que se dedicó en 2021 la 42 Selmana de les Lletres Asturianes y que a últimos de los setenta del siglo pasado abrió el camino para la vanguardia teatral en asturiano. Entre sus obras destacan Xénesis o alborá de la concencia (1978); Glayíos nueos, vieya murnia (1979); L’únicu rebalbu (1980) y Antígona, por exemplu, que ganó el Premio de Teatro de la Academia de la Llingua Asturiana en 1991. Les manes en caxón (2003) fue su última publicación teatral.

 

Vienres, 4 de payares del 2022

 

L’espectáculu Les madreñes vacíes, de Carlos Alba, gana’l Premiu Nel Amaro de teatru n’asturianu

 

  • El xuráu destaca «la integración d’oxetos y títeres y l’usu d’una referencia lliteraria universal como Miguel Hernández p’ampliar el repertoriu teatral asturianu»

 

L’espectáculu Les madreñes vacíes, de Carlos Alba, ye’l ganador del VI Premiu Nel Amaro de Teatru profesional n’asturianu 2022. El xuráu destacó «el bon trabayu actoral, la interacción que consigue col públicu, la integración d’oxetos y títeres y l’usu d’una referencia lliteraria universal como Miguel Hernández p’ampliar el repertoriu teatral asturianu».

L’actor y monologuista Carlos Alba da vida al so testu, una fábula basada nun poema de Miguel Hernández y cuntada por un xuglar qu’entemez los títeres, la música y la palabra poética dientro del montaxe. Ye la segunda ocasión en que’l trabayu d’Alba se reconoz col Premiu Nel Amaro, yá que nel 2017 recibió esti gallardón pola so adaptación Llázaro de Tormes.

Les madreñes vacíes llegó a la final del Nel Amaro xunto a les producciones Con M mayúscula (Kamante Teatro), La sierva patrona (Producciones Nun Tris) y Aventurina l’ablana (Factoría Norte). Tolos espectáculos finalistes representáronse a lo llargo del mes d’ochobre nel Teatru Filarmónica d’Uviéu nel Festival de Teatru Nel Amaro.

El gallardón, promovíu pola Conseyería de Cultura, Política Llingüística y Turismu, tien por oxetu consolidar, arriquecer y prestixar l’asturianu y l’eonaviegu nel ámbitu del arte dramáticu, y ta dotáu con 6.000 euros.

El premiu y festival lleva’l nome de Nel Amaro, autor a quien se dedicó nel 2021 la 42 Selmana de les Lletres Asturianes y qu’a últimos de la década de los setenta del sieglu pasáu abrió’l camín pa la vanguardia teatral n’asturianu. Ente les sos obres de teatru destaquen Xénesis o alborá de la concencia (1978); Glayíos nueos, vieya murnia (1979); L’únicu rebalbu (1980) y Antígona, por exemplu, que ganó’l Premiu de teatru de l’Academia de la Llingua Asturiana en 1991. Les manes en caxón (2003) foi la so última publicación teatral.

Na edición última d’esti premiu, l’espectáculu ganador resultó ser La reina de la guapura de Leenane, de Producciones Nun Tris.

Documentación