null Cultura firma un protocolo con Industrias Ferri y Muros de Nalón para recuperar el histórico barco 'El Vaporín' durante las fiestas de San Esteban
  • El acuerdo también prevé acciones de divulgación orientadas a poner en valor el patrimonio histórico del remolcador

  • Durante los festejos patronales se podrá recorrer la ría del Nalón en la embarcación, que llegará mañana a Asturias

09 de julio de 2025

La Consejería de Cultura, Política Llingüística y Deporte, el Ayuntamiento de Muros de Nalón e Industrias Ferri S.A. han suscrito un protocolo de colaboración para que el emblemático remolcador San Esteban, más conocido como El Vaporín, regrese mañana a Asturias para que la ciudadanía pueda disfrutar de él durante las tradicionales fiestas del Carmen, los días 15 y 16 de julio.

El protocolo sienta las bases para garantizar la participación estable del barco en las celebraciones, así como su integración en actividades culturales y turísticas del concejo. La consejera de Cultura, Política Llingüística y Deporte, Vanessa Gutiérrez; el alcalde del municipio, Celestino Novo, y Jesús González-Aller, en representación de Industrias Ferri, han puesto en valor la importancia de este acuerdo.

“Esti acuerdu ye una muestra del compromisu conxuntu y de la importancia de la collaboración público-privada pa salvaguardar y compartir un símbolu del patrimoniu y de la identidá marinera”, ha destacado Gutiérrez. Además, ha insistido, el regreso del barco “ye un actu de reivindicación de la historia y la memoria colectiva de San Esteban: recuperar El Vaporín ye celebrar el rellatu compartíu poles distintes xeneraciones que vivieron con esti barcu ancláu nel horizonte más inmediatu”.

El protocolo contempla, entre otras medidas, el traslado anual del barco desde su actual ubicación en Galicia hasta el puerto de San Esteban, así como la organización de paseos abiertos al público durante las fiestas.

También prevé acciones de divulgación orientadas a poner en valor el patrimonio histórico del remolcador y el compromiso de ofrecer a las administraciones firmantes un derecho preferente de adquisición en caso de que se plantee su venta.

Una experiencia abierta a la ciudadanía

El acuerdo tendrá una vigencia inicial de dos años prorrogables e incluye la creación de una comisión mixta de seguimiento para coordinar las actuaciones, facilitar la organización de actividades y resolver posibles incidencias.

Durante las fiestas patronales, la ciudadanía podrá embarcarse en el remolcador y recorrer la ría del Nalón, en un viaje cargado de historia y cultura. La procesión marinera, uno de los actos más esperados, contará asimismo con la presencia destacada de El Vaporín.

Un símbolo del patrimonio marítimo asturiano

Construido en 1902 en los astilleros Philip & Son de Dartmouth (Inglaterra), El Vaporín comenzó su vida como pesquero bajo el nombre Venture. En 1907 fue reconvertido en remolcador por la Sociedad General de Ferrocarriles Vasco-Asturiana y destinado al puerto de San Esteban, donde tuvo un papel clave en la exportación de carbón hasta su retirada en 1970. Tras ser adquirido por el grupo Ferri, el barco ha sido recientemente sometido a nuevas mejoras técnicas tras su restauración.

 

Miércoles, 9 de xunetu del 2025

Cultura firma un protocolu con Industrias Ferri y Muros de Nalón pa recuperar El Vaporín nes fiestes de San Esteban

 

  • L’alcuerdu prevé tamién, ente otres midíes, llevar a cabu acciones de divulgación orientaes a poner en valor el patrimoniu históricu del remolcador
  • Nes fiestes patronales, locales y visitantes van poder saliase pela Ría del Nalón a bordu d’esi barcu emblemáticu que ta previsto que llegue mañana xueves a Asturies

La Conseyería de Cultura, Política Llingüística y Deporte, el Conceyu de Muros de Nalón y Industrias Ferri S. A. soscribieron un protocolu de collaboración que va propiciar mañana la vuelta a Asturies d’un remolcador tan emblemáticu como’l San Esteban, más conocíu como El Vaporín, cola mira de que la ciudadanía pueda disfrutar d’él nes fiestes tradicionales del Carme, los díes 15 y 16 de xunetu.

El protocolu sienta les bases pa garantizar la participación estable del barcu nes celebraciones, amás de la so integración n’actividaes culturales y turístiques del conceyu, tal y como valoraron la conseyera de Cultura, Política Llingüística y Deporte, Vanessa Gutiérrez; l’alcalde del conceyu mentáu, Celestino Novo; y Jesús González-Aller en representación d’Industrias Ferri, nel trescursu de la reunión onde se destacó la importancia d’esti alcuerdu.

“Esti alcuerdu ye una muestra del compromisu conxuntu y de la importancia de la collaboración público-privada pa salvaguardar y compartir un símbolu del patrimoniu y de la identidá marinera”, sorrayó la conseyera, quien amás quixo destacar cómo la vuelta del barcu “ye un actu de reivindicación de la historia y la memoria colectiva de San Esteban: recuperar el Vaporín ye celebrar el rellatu compartíu poles distintes xeneraciones que vivieron con esti barcu ancláu nel horizonte más inmediatu”.

El protocolu contempla, ente otres midíes, el treslláu anual del barcu dende’l so allugamientu actual en Galicia hasta’l puertu de San Esteban, amás de la organización de paseos abiertos al públicu mentes son les fiestes. Tamién prevé acciones de divulgación orientaes a poner en valor el patrimoniu históricu del remolcador y el compromisu d’ufiertar a les alministraciones firmantes un derechu preferente d’adquisición nel casu de que se proponga la so venta futura.

Una esperiencia abierta a la ciudadanía

El protocolu va tener una vixencia de mano de dos años, prorrogables, y incluye la creación d’una comisión mista de siguimientu pa coordinar les actuaciones, facilitar la organización d’actividaes y resolver posibles incidencies.

A lo llargo de les fiestes patronales, locales y visitantes van poder embarcase nel remolcador y percorrer la Ría del Nalón, nun viaxe cargáu d’historia y cultura. La procesión marinera, ún de los actos más esperaos, va cuntar asina cola presencia destacada d’El Vaporín, zarrando un círculu ente pasáu, presente y futuru.

Un símbolu del patrimoniu marítimu asturianu

Construyíu nel 1902 nos astilleros Philip & Son de Dartmouth (Inglaterra), El Vaporín empezó la so vida como pesqueru col nome Venture. En 1907 reconvirtiólu en remolcador la Sociedá Xeneral de Ferrocarriles Vasco-Asturiana y destinólu al puertu de San Esteban, onde xugó un papel clave na esportación de carbón hasta la so retirada en 1970. Desque lu adquirió’l grupu Ferri, el barcu sometióse va poco a otres meyores y a la so restauración.

 

Documentación

Galería de imágenes

De izquierda a derecha, Jesús González-Aller, en representación de Industrias Ferri; la consejera de Cultura, Política Llingüística y Deporte, Vanessa Gutiérrez; el alcalde de Muros de Nalón, Celestino Novo, y el concejal de Muros de Nalón Carlos Soto.