Cultura entregará por primera vez en otoño la marca Alfaya, que distingue a las empresas que fomentan el uso de las lenguas propias
-
El Gobierno de Asturias otorgará anualmente estos reconocimientos, divididos en tres niveles: inicial, intermedio y de excelencia

La Consejería de Cultura, Política Llingüística y Deporte pondrá en marcha el próximo otoño la marca Alfaya, un distintivo que reconocerá el compromiso del tejido empresarial las lenguas propias de la comunidad: el asturiano y el eonaviego. La consejera, Vanessa Gutiérrez, ha anunciado hoy esta iniciativa en una reunión con representantes de la Asociación d’Empreses y Profesionales pol Asturianu.
La marca Alfaya, creada por el Decreto 21/2023, de 16 de marzo, busca fomentar el uso social de ambas lenguas en el ámbito económico, además de reconocer públicamente a las compañías que incorporan buenas prácticas en su actividad diaria.
En la reunión celebrada esta mañana se han abordado los planes para poner en marcha el sello, que incluirá tres niveles distintos de reconocimiento:
-
Inicial. De fácil acceso, mediante una solicitud de adhesión.
-
Intermedio. Refleja un compromiso activo con el uso de la lengua.
-
Excelencia. Se reserva a aquellas entidades que demuestren una implicación destacada y sostenida en el tiempo.
La marca podrá solicitarse durante todo el año, pero su concesión se formalizará en un acto institucional anual. Además, se habilitará un espacio específico en la web del Principado y se publicará el catálogo de empresas distinguidas.
Alfaya empezará a funcionar este otoño en colaboración con la citada asociación, que ha mostrado un firme compromiso con la iniciativa. Con esta medida, el Gobierno de Asturias avanza en su apuesta por la normalización lingüística y por fomentar que la comunidad valore y promueva su diversidad cultural desde el ámbito empresarial.
En la imagen, de izquierda a derecha: Antón García, director general de Acción Cultural y Normalización Llingüística; Vanessa Gutiérrez, consejera de Cultura, Política Llingüística y Deporte; Xosé Xicu Mata y Susana Rubio, representantes de la Asociación d'Empreses y Profesionales pol asturianu.
Llunes, 30 de xunu del 2025
Cultura va entregar esta seronda pela primer vez la marca Alfaya, que reconoz les empreses qu’integren l’asturianu na so actividá
- La concesión del distintivu va otorgase nun actu públicu institucional que se va celebrar anualmente
- La conseyería prevé establecer trés niveles de reconocimientu
La conseyera de Cultura, Política Llingüística y Deporte, Vanessa Gutiérrez, comunicó esta mañana que’l sellu Alfaya va ponese en marcha esti mesmu añu, na seronda. Gutiérrez realizó l’anunciu nuna xunta con representantes de l’Asociación d’Empreses y Profesionales pol Asturianu. El distintivu Alfaya ye una iniciativa de la conseyería destinada a reconocer y visibilizar el compromisu del texíu empresarial coles llingües propies del territoriu: l’asturianu y l’eonaviegu.
La marca Alfaya, creada pol Decretu 21/2023, de 16 de marzu, de la Conseyería de Facienda, naz cola mira de fomentar l’usu social de les llingües propies nel ámbitu económicu y reconocer públicamente aquelles empreses qu’integren bones práctiques llingüístiques na so actividá diaria.
Na xunta, tratáronse los planes pa la implementación de la marca, que va suponer establecer 3 niveles de reconocencia a les empreses:
- Nivel inicial, d’accesu fácil, faciendo una solicitú d’adhesión.
- Nivel intermediu, que reflexa un compromisu activu col usu de la llingua.
- Nivel d’escelencia, acutáu p’aquelles entidaes que demuestren una implicación destacada y sostenida nel tiempu.
La marca va poder solicitase tol añu, pero la so concesión va formalizase nun actu institucional anual. Amás, va habilitase un espaciu específicu na web del Principáu y va publicase un catálogu d’empreses reconocíes.
Alfaya va entrar en funcionamientu esta seronda, en collaboración cola asociación mentada, que mostró un compromisu firme cola iniciativa. Con esta midida, el Gobiernu d’Asturies avanza nel so apueste pola normalización llingüística y por una comunidá que valora y promueve la so diversidá cultural tamién dende l’ámbitu empresarial.



